Prach je v leteckom odbore dôležitým pojmom, ktorý sa vzťahuje na drobné častice pevných materiálov, ktoré sa nachádzajú vo vzduchu a môžu mať významný vplyv na letecký provoz. Tieto častice prachu môžu pochádzať z rôznych zdrojov, vrátane pôdy, piesku, rastlín, priemyslu a iných činností, ktoré sú zodpovedné za ich uvoľňovanie do atmosféry.
V prípade leteckej dopravy je prach vážnym bezpečnostným a prevádzkovým faktorom. Prítomnosť veľkého množstva prachu vo vzduchu môže ovplyvniť kvalitu vzduchu, obmedziť viditeľnosť a spôsobiť poškodenie motorov a iných leteckých zariadení. V extrémnych prípadoch môže prach spôsobiť vážne poruchy v leteckých systémoch, čo môže viesť k nebezpečným situáciám počas letu.
Letecké spoločnosti majú špecifické postupy a protokoly na zvládanie prachu, predovšetkým vo vzduchových filtračných systémoch, ktoré majú minimalizovať jeho vplyv na palubnom vybavení a zabezpečiť bezpečný let. Okrem toho sú piloti a posádky vyškolení na rozpoznávanie príznakov prítomnosti prachu vo vzduchu a vedia, ako reagovať v prípade potreby.
Vo vzdušnej doprave sa používa kód DU na označenie prachu v súlade s medzinárodnými štandardmi a dohodami, najmä podľa noriem stanovených organizáciou ICAO (International Civil Aviation Organization). Tieto kódy a skratky sú dôležité pre komunikáciu a dokumentáciu v leteckom priemysle, čo zabezpečuje konzistentnosť a jasnosť medzi leteckými profesionálmi po celom svete.
Prach – Dust
Dust má skratku DU. DU (Dust) patrí medzi skratky a kódy, potrebné na dekódovanie a kódovanie dokumentov, ktoré sú plne v súlade s ICAO (International Civil Aviation Organization) – Dokument 8400 Skratky a kódy.