Prechod budete začínať z ustáleného visenia natočený proti vetru.
- 1. Kontrola priestoru (90o doľava, doprava po vzlete).
- 2. Jemne potlačte páku cykliky dopredu.
- 3. Dostatočne pritiahnite páku kolektívu, aby ste udržali pôvodnú výšku a zabránili poklesnutiu vrtuľníka.
- 4. Pedálmi nožného riadenia udržujte smer.
- 5. Potlačte páku cykliky dopredu o trochu viac, aby ste zabránili prípadnému záklonu, ktorý je výsledkom nerovnomerného rozloženia vztlaku.
- 6. Keď je dosiahnutý efektívny prídavný vztlak, jemne pritiahnite páku kolektívu a upravte páku cykliky do polohy pre najlepšie stúpanie.
- 7. Nožným riadením zabráňte prípadnému zatáčaniu.
Keď je dosiahnutý prídavný vztlak, nos vrtuľníka sa začne dvíhať hore a vrtuľník začne stúpať. Dávajte pozor, aby ste sa nedostali do zakázaných hodnôt zobrazených na grafe výška/rýchlosť (bezpečnostný diagram). Pákou cykliky môžete zabrániť tomu, aby ste sa dostali do vyšrafovanej oblasti.
Vo vetre cca 7 m/s a viac nehrozí spätný záklon, keďže rotor vrtuľníka už vytvára prídavný vztlak aj počas nulovej doprednej rýchlosti.
Počas cvičenia Vám inštruktor predvedie príznaky (účinky) spätného záklonu, ak nie je počas prechodu včas kompenzovaný potlačením cykliky dopredu.