Letíte priamočiaro v horizontálnom lete rýchlosťou asi 110 km/hod. (70 MPH = 60 KTS) vo výške asi 20 m (60 ft).
- 1. Začnite horizontálnu zákrutu s náklonom asi 30o. Pritiahnutím páky cykliky mierne podrovnajte, pákou kolektívu udržujte výšku a nožným riadením smer.
- 2. Rýchlosť zatáčania sa zväčší tak, ako sa zmenší dopredná rýchlosť. Musíte letieť rýchlosťou minimálne 50 km/hod. (30 MPH = 26 KTS), kým nie je nos vrtuľníka aspoň 30o oproti vetru, aby ste sa vyhli problémom s malou rýchlosťou.
- 3. Počas posledných 30o zákruty upravte uhol náklonu tak, aby ste zákrutu vyrovnali proti vetru a zároveň podrovnajte tak, aby rýchlosť voči zemi bola nulová.
- 4. Keď sa rýchlosť voči zemi približuje k nule, zväčšite výkon motora, ustáľte visenie vo výške 20 m (60 ft), klesnite dole a dopredu na normálnu výšku visenia.
- 5. Zatáčaniu zabráňte nožným riadením, udržujte otáčky motora.
Riadenia vrtuľníka by ste mali vykonávať plynulými pohybmi a s malými výchylkami, pretože toto cvičenie si vyžaduje vysoký stupeň koordinácie riadenia a presnosti.
Aké sú bezpečnostné opatrenia pri zastavení vrtuľníka po vetre otočkou o 180 stupňov?
Bezpečnostné opatrenia zahŕňajú presné posúdenie rýchlosti vetra a dostatočného priestoru na manéver, ako aj správne načasovanie a techniku vykonania otočky, aby sa predišlo možnej strate kontroly nad vrtuľníkom.
Je bezpečnejšie vykonávať zastavenie vrtuľníka po vetre s otočkou o 180 stupňov alebo bez otočky?
Bezpečnosť zastavenia s otočkou o 180 stupňov alebo bez nej závisí od konkrétnych podmienok, vrátane rýchlosti vetra a pilotovej skúsenosti. Otočka môže pomôcť zredukovať plochu potrebnú pre zastavenie, ale vyžaduje vyššiu pilotážnu zručnosť.