Zastavenie po vetre (zákrutou o 180 stupňov)

Letíte priamočiaro v horizontálnom lete rýchlosťou asi 110 km/hod. (70 MPH = 60 KTS) vo výške asi 20 m (60 ft).

  • 1. Začnite horizontálnu zákrutu s náklonom asi 30o. Pritiahnutím páky cykliky mierne podrovnajte, pákou kolektívu udržujte výšku a nožným riadením smer.
  • 2. Rýchlosť zatáčania sa zväčší tak, ako sa zmenší dopredná rýchlosť. Musíte letieť rýchlosťou minimálne 50 km/hod. (30 MPH = 26 KTS), kým nie je nos vrtuľníka aspoň 30o oproti vetru, aby ste sa vyhli problémom s malou rýchlosťou.
  • 3. Počas posledných 30o zákruty upravte uhol náklonu tak, aby ste zákrutu vyrovnali proti vetru a zároveň podrovnajte tak, aby rýchlosť voči zemi bola nulová.
  • 4. Keď sa rýchlosť voči zemi približuje k nule, zväčšite výkon motora, ustáľte visenie vo výške 20 m (60 ft), klesnite dole a dopredu na normálnu výšku visenia.
  • 5. Zatáčaniu zabráňte nožným riadením, udržujte otáčky motora.

Riadenia vrtuľníka by ste mali vykonávať plynulými pohybmi a s malými výchylkami, pretože toto cvičenie si vyžaduje vysoký stupeň koordinácie riadenia a presnosti.

Komentáre k článku Zastavenie po vetre (zákrutou o 180 stupňov) (4)

  1. Bezpečnostné opatrenia zahŕňajú presné posúdenie rýchlosti vetra a dostatočného priestoru na manéver, ako aj správne načasovanie a techniku vykonania otočky, aby sa predišlo možnej strate kontroly nad vrtuľníkom.

  2. Je bezpečnejšie vykonávať zastavenie vrtuľníka po vetre s otočkou o 180 stupňov alebo bez otočky?

  3. Bezpečnosť zastavenia s otočkou o 180 stupňov alebo bez nej závisí od konkrétnych podmienok, vrátane rýchlosti vetra a pilotovej skúsenosti. Otočka môže pomôcť zredukovať plochu potrebnú pre zastavenie, ale vyžaduje vyššiu pilotážnu zručnosť.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥