Veliteľ vrtuľníka je zodpovedný za poučenie cestujúcich na palube vrtuľníka. Cestujúci musia byť poučení, ako bezpečne nastupovať a vystupovať, ako používať upínacie pásy, ako sa zachovať v prípade nebezpečenstva, kde sú únikové východy a o fajčení na palube vrtuľníka.
Prevádzková príručka spoločnosti obsahuje všetky náležitosti, a postupy, ktoré pilot k svojej činnosti potrebuje.
Tieto všeobecné poznámky v pozemnej príprave sú vhodné pre celkový pohľad žiakov na problematiku lietania s vrtuľníkom, ktorý je naložený na medzných hodnotách. Ako už bolo spomenuté, vrtuľník R 22 ROBINSON má malú zásobu pohotovostnej hmotnosti. Je nutné aby pohyby riadiacimi pákami, či už za letu, alebo počas visenia, boli čo najjemnejšie. Pri ráznych pohyboch môže dôjsť k nezvládnutiu vrtuľníka, strate otáčok a následnému pádu. Aby k tomu nedošlo, je nutné, aby ste vrtuľník riadili jemne a stále mali na pamäti vplyv vetra, hlavne pri otáčaní vrtuľníka. Aby ste nestratili otáčky rotora v medznej situácii, je nutné úmerne povoliť kolektív, aby sa Vám vrtuľník neroztočil. Vždy udržujte vrtuľník vo vodorovnej polohe, s mierne naklonenou ľavou lyžou pomocou páky cykliky. V prípade poryvu vetra a následného presadania vrtuľníka, nikdy neťahajte prudko kolektív hore. Majte stále na pamäti, že pri roztočení vrtuľníka by Vám mohla chýbať výchylka ľavého pedálu nožného riadenia a výkon k bezpečnému dokončeniu letu. Preto zaťažený vrtuľník vo veternom počasí, pokiaľ je to možné, točte za ľavou nohou.