Počas roztáčania rotora je potrebné vykonať tieto úkony:
POZOR: Vyhnite sa dlhotrvajúcemu chodu pri otáčkach nosného rotora medzi 60-70 % pre zníženie kmitania chvostu vrtuľníka.
- Spínač zopnutia spojky – zapnúť bez zdržania
- Spínač alternátora – zapnúť bez zdržania
- Roztáčanie listov – do 6 sek.
- Tlak oleja – do 30 sekúnd 25 psi
- Sledovať svetlo spojky – zhasne
- Teplota hláv valcov – ohriať na 200oF, zvýšiť otáčky na 70-80%
- Motorové prístroje – hodnoty v zelenom
- Výstražné svetlá – nesvietia
- Skúška magnet pri 100% otáčok – max. 2 sekundy pokles max. 7%
- Kontrola ohrevu karburátora – teplota stúpa
- Pridvihnúť kolektív, znižovať otáčky – klaksón, a výstražné svetlo pri 95 %
- Kontrola voľnobežky – rozovretie ručičiek pri stiahnutí
- Dvere – zatvorené a zaistené
- Vonkajšia teplota – kontrola
- Cyklika a kolektív – odaretovať
- Regulátor otáčok – zapnúť
- Voľný priestor – pred vzletom
POZNáMKA: Počas roztáčania a zastavovania odkryte slúchadlo na pravom uchu a otvorte pravé dvere. Počúvajte, či nepočujete neobvyklé zvuky z ložísk. Závady v ložiskách budú produkovať počuteľné vŕzganie a škrípanie dostatočne včas pred úplným zlyhaním.