Režim maximálneho doklzu
- 1. Rýchlosť približne 65 KIAS (120 km/hod.)
- 2. Otáčky rotora približne 90%.
- 3. Najlepšia kĺzavosť je 4,5 : 1.
Režim maximálneho doklzu je dôležitým aspektom letu vrtuľníka, ktorý umožňuje bezpečné a efektívne pristátie v prípade výpadku pohonnej jednotky. Pri dodržaní určitých parametrov dosahuje vrtuľník maximálnu kĺzavosť, čo znamená, že dokáže najefektívnejšie vykonať autorotáciu a bezpečne dosadiť na povrch.
Rýchlosť
Optimálna rýchlosť pre režim maximálneho doklzu je približne 65 KIAS (120 km/hod.). Táto rýchlosť umožňuje vrtuľníku udržiavať dostatočnú vztlakovú silu a kĺzavosť počas autorotácie, čo je nevyhnutné pre úspešné pristátie.
Otáčky rotora
V režime maximálneho doklzu sa odporúča udržiavať otáčky rotora približne na úrovni 90%. To zabezpečuje stabilný a riaditeľný let vrtuľníka počas autorotácie a umožňuje dosiahnuť maximálnu kĺzavosť.
Najlepšia kĺzavosť
Najlepšia kĺzavosť vrtuľníka v režime maximálneho doklzu je dosiahnutá pri pomeru 4,5 : 1. To znamená, že vrtuľník za každú jednu jednotku výšky dokáže preletieť 4,5 jednotky vzdialenosti. Vyššia kĺzavosť umožňuje vrtuľníku udržiavať dlhšie letové dráhy a zabezpečuje dostatočný čas na výber vhodného pristávacieho miesta.
V režime maximálneho doklzu je dôležité dodržiavať predpísané parametre a postupy, aby bolo pristátie bezpečné a kontrolované. Piloti by mali mať dostatočný tréning a skúsenosti s autorotáciou a režimom maximálneho doklzu, aby dokázali správne reagovať v prípade potreby.
POZOR: Keď v autorotácii klesnete pod výšku 500 fítov (150m), zvýšte otáčky rotora na spodnú časť zeleného oblúka.