Režim maximálneho doklzu

Režim maximálneho doklzu

  • 1. Rýchlosť približne 65 KIAS (120 km/hod.)
  • 2. Otáčky rotora približne 90%.
  • 3. Najlepšia kĺzavosť je 4,5 : 1.

Režim maximálneho doklzu je dôležitým aspektom letu vrtuľníka, ktorý umožňuje bezpečné a efektívne pristátie v prípade výpadku pohonnej jednotky. Pri dodržaní určitých parametrov dosahuje vrtuľník maximálnu kĺzavosť, čo znamená, že dokáže najefektívnejšie vykonať autorotáciu a bezpečne dosadiť na povrch.

Rýchlosť

Optimálna rýchlosť pre režim maximálneho doklzu je približne 65 KIAS (120 km/hod.). Táto rýchlosť umožňuje vrtuľníku udržiavať dostatočnú vztlakovú silu a kĺzavosť počas autorotácie, čo je nevyhnutné pre úspešné pristátie.

Otáčky rotora

V režime maximálneho doklzu sa odporúča udržiavať otáčky rotora približne na úrovni 90%. To zabezpečuje stabilný a riaditeľný let vrtuľníka počas autorotácie a umožňuje dosiahnuť maximálnu kĺzavosť.

Najlepšia kĺzavosť

Najlepšia kĺzavosť vrtuľníka v režime maximálneho doklzu je dosiahnutá pri pomeru 4,5 : 1. To znamená, že vrtuľník za každú jednu jednotku výšky dokáže preletieť 4,5 jednotky vzdialenosti. Vyššia kĺzavosť umožňuje vrtuľníku udržiavať dlhšie letové dráhy a zabezpečuje dostatočný čas na výber vhodného pristávacieho miesta.

V režime maximálneho doklzu je dôležité dodržiavať predpísané parametre a postupy, aby bolo pristátie bezpečné a kontrolované. Piloti by mali mať dostatočný tréning a skúsenosti s autorotáciou a režimom maximálneho doklzu, aby dokázali správne reagovať v prípade potreby.

POZOR: Keď v autorotácii klesnete pod výšku 500 fítov (150m), zvýšte otáčky rotora na spodnú časť zeleného oblúka.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥