Význam regulátora otáčok je meniť a uplatňovať príkon sily do kolektívu a plynu, napr. keď sú otáčky nízke, má snahu pridávať plyn a znížiť kolektív. Naopak je to pri vysokých otáčkach. Príkon ovládacej sily do kolektívu a do plynu sa deje cez treciu spojku, ktorá je ľahko prekonateľná pilotom. Regulátor môžete zapnúť, alebo vypnúť podľa potreby pomocou vypínaču na konci páky kolektívu. Regulátor je konštruovaný tak, aby Vám pomáhal udržovať otáčky pri normálnej prevádzke. Je neúčinný pri prudkých letových manévroch.
POZOR: Nepúšťajte z ruky kolektív, ak je zapnutý regulátor, pretože môže samovoľne zdvihnúť kolektív.
Ak lietate vo väčšej tlakovej výške, regulátor reaguje pomerne pomaly na nárazy vetra, turbulenciu a na zníženie či pridvihnutie kolektívu.
Žiaci budú cvičiť udržovanie otáčok s vypnutým regulátorom a autorotácie alebo rýchle zastavenie musí byť cvičené taktiež s vypnutým regulátorom otáčok.