Konštrukcia vrtuľníka a draku

Konštrukcia vrtuľníka

Vrtuľník má uloženie nosného rotora voľné v nakláňaní a tuhé v smere otáčania, tak ako aj chvostová vrtuľka. Systém pohonu od motora je na hornú kladku pomocou dvoch klinových remeňov a z hornej kladky na nobáhonový hriadeľ voľnobežkou typu jednosmernej spojky. Z náhonového hriadeľa na nosný rotor pomocou špirálovo-kužeľového súkolia. Tak isto je poháňaná chvostová vrtuľka od náhonového hriadeľa. Motor je AVCO LYCOMING 0-320 štvorvalec, ležatý s protiľahlými valcami, vzduchom chladený, s dodávkou paliva cez karburátorový systém. K

Konštrukcia draku

Drak je zvarený z oceľových trubiek, potiahnutý nitovaným hliníkovým plechom. Chvostový nosník je škrupinovej konštrukcie, v ktorej hlavné zaťaženie prenáša poťah. Na vrtuľníku sú použité aj laminátové a plastové diely v konštrukcii kabíny, v chladiacom systéme motora a v ostatných kanáloch a prúdnicových krytoch. Dvere kabíny sú odnímateľné pomocou demontovateľných pántov s bezpečnostnými čapmi. Kryt na pravej strane umožňuje prístup k hlavnému reduktoru a k systému pohonu. Prístrojová doska má na vrchu čapy pre prístup k akumulátoru a prístrojovým konektorom.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥