Termín Low drifting v leteckom odbore sa vzťahuje na atmosférické podmienky, pri ktorých sa nízko polietajúce častice alebo materiály, ako prach, piesok alebo sneh, môžu ľahko rozptyľovať alebo odnášať vetrom na nižšie úrovne. Toto meteorologické javisko môže mať významný vplyv na letecké operácie a bezpečnosť letov.
V prípade nízko zvíreného prachu, piesku alebo snehu môže dochádzať k obmedzeniu videnia pilotov a zhoršeniu podmienok pre vzlety a pristátia. Nízko zvírené častice môžu vytvárať zákal a znižovať viditeľnosť, čo predstavuje riziko pre bezpečnosť letu. Piloti musia byť v priebehu takejto situácie mimoriadne opatrní a prispôsobiť svoje rozhodnutia aktuálnym meteorologickým podmienkam.
Proces nízko zvíreného prachu, piesku alebo snehu môže mať viaceré príčiny, vrátane silného vetra, nízkej vlhkosti vzduchu a suchých podmienok povrchu zeme. Tieto faktory môžu spoločne spôsobiť, že častice zostávajú nízko nad zemou a môžu byť ľahko pohybujú vetrom na nižšie úrovne, čo má za následok obmedzenú viditeľnosť a zníženú bezpečnosť leteckých operácií.
V leteckom priemysle je dôležité sledovať meteorologické podmienky a informovať pilotov o prítomnosti nízko zvíreného prachu, piesku alebo snehu. To umožňuje pilotom prijať primerané bezpečnostné opatrenia, ako sú zmeny trás letov, zvýšená opatrnosť pri pristávaní alebo úplné zrušenie letov, ak sú podmienky príliš nebezpečné.
Vzhľadom na riziká spojené s nízko zvíreným prachom, pieskom alebo snehom je nevyhnutné, aby letecké spoločnosti a piloti boli oboznámení s aktuálnymi meteorologickými údajmi a vykonávali opatrenia na minimalizáciu rizika a zabezpečili bezpečné lety pre všetkých pasažierov a posádku.
Nízko zvířený (následuje DU=prach, SA=písek, SN=sníh) – Low drifting (followed by DU=dust, SA=sand or SN=snow)