Kandela (označovaná ako Candela) je jednotkou svítivosti v medzinárodnom systéme jednotiek (SI). Je definovaná ako svítivost v kolmém smere plochy 1/600 000 metra štvorcového čierneho telesa pri teplote tuhnutia platiny a za tlaku 101 325 Newtonov na meter štvorcový. Táto definícia precízne určuje hodnotu kandely a poskytuje jasné referenčné meradlo pre svetelnú intenzitu v danom smere.
Pre letecký priemysel je jednotka kandela dôležitá pre meranie intenzity svetla vo svetelných zariadeniach na palube lietadiel. Svetlá a svetelné signalizačné systémy v lietadlech sú kritické pre bezpečnosť letu, najmä počas nočných letov alebo v zlých poveternostných podmienkach.
Letiská, lietadlá a iné letecké zariadenia často používajú svetelné systémy na signalizáciu rôznych informácií a udalostí. Tieto svetlá musia byť dostatočne jasné a viditeľné pre posádku, aby mohli správne interpretovať rôzne signály a indikátory. Intenzita svetla v kandele je kľúčovým faktorom pri návrhu a hodnotení týchto svetelných systémov.
V leteckom prostredí je správne a presné meranie svetelnej intenzity dôležité pre zabezpečenie bezpečnosti letu a riadneho fungovania leteckých svetelných systémov. Svetlá označujúce pristávacie dráhy, obvody letiska, rôzne oblasti letiska a iné kritické body v leteckom prostredí musia mať definovanú intenzitu svetla v kandele na zabezpečenie optimálnej viditeľnosti a bezpečného riadenia letu.
Preto je pochopenie a dodržiavanie hodnôt v kandele dôležité pre letecký priemysel. Intenzita svetla meraná touto jednotkou poskytuje konkrétny a štandardizovaný spôsob hodnotenia svetelných zariadení v lietadlech, čo zabezpečuje bezpečné a efektívne riadenie letov, najmä za zhoršených svetelných podmienok.
Kandela – Candela
Svítivost v kolmém směru plochy 1/600 000 metru čtverečního černého tělesa při teplotě tuhnutí platiny za tlaku 101 325 Newtonu na metr čtvereční.
Ako sa definuje jednotka kandela v oblasti letectva?
Kandela je štandardná jednotka merania intenzity svetla používaná v navigačných svetlách a iných osvetľovacích zariadeniach na zabezpečenie viditeľnosti lietadiel v rôznych podmienkach.
Mali by byť normy pre intenzitu osvetlenia prísnejšie, aby sa zvýšila bezpečnosť?
Prísnejšie normy môžu zlepšiť bezpečnosť, no musia byť realistické, aby nezvyšovali náklady na vybavenie.