Strata ťahu chvostovej vrtuľky počas dopredného letu
1. Závada sa obvykle prejaví uhnutím nosa doprava, čo nie je možné napraviť ľavým pedálom.
2. Ihneď uveďte vrtuľník do autorotácie a hľadajte miesto pre pristátie.
3. Udržujte aspoň 70 KIAS minimálnu rýchlosť letu.
4. Pre zvýšenie kĺzavosti môžete trochu pridvihnúť kolektív a pridať plynu, pokiaľ kĺzanie do strany nie je nadmerné a vrtuľník nemá tendenciu k otáčaniu.
5. Použite ľavú výchylku cykliky a upravte pomocou kolektívu únosný uhol kĺzania do strany.
6. Vyberte konečné miesto pre pristátie, stiahnite plyn na zadržujúcu pružinu a vykonajte autorotačné pristátie.
Strata ťahu chvostovej vrtuľky počas režimu visenia
1. Závada sa obvykle prejavuje tak ako predchádzajúca.
2. Okamžite zavrite plyn a vykonajte autorotačné pristátie z visenia.
3. Vrtuľník udržujte vo vodorovnej polohe a tesne pred dosadnutím na zem zdvihnite kolektív.